Přejít na obsah
Veronika L.

Zrušení zájezdu (koupeno přes Invii, pořadatel je Blue Style)

Doporučené příspěvky

Dobrý den

Já bych se rád podělil o svoji zkušenost. Z níže uvedených komentářů je mi už teď jasné, že se asi ničeho nedovoláme. Mohl by to možná vyřešit úpadek CK, ale otázka jak by bylo dodržováno plnění ze strany pojišťoven.

Máme zaplacený celý zájezd (73 tis) na přelom července a srpna. Placeno loni v říjnu, celá částka. Zájezd sjednán přes Invii. 18.3 jsme podali žádost o storno, bylo nám Invií vypočítáno na 8 700 Kč. Se stornem jsme souhlasili, byla nám zaslána smlouva o zájezdu s vypočítaným stornem a odstoupení od smlouvy. Vše podepsáno Invií. Včera přišel email od Blue Style (pořadatel zájezdu), kde nám bylo nabídnuto, že nám vrátí 15 tis.

Invia tedy do Blue Style poslala pouze povinnou zálohu 43 tis a zbytek si ponechala. Máme tedy peníze u dvou subjektů. Přijde mi tedy, že to není fér, abychom ze zaplacených 73 tis. dostali pouze 15 tis. Počkám tedy 30 dní, které má Invia na vyřízení storna a pak se obracím na právního zástupce. Jen mi v tuto chvíli uniká koho mám vlastně žalovat. Invii nebo Blue Style? Nebo oba?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek

Na TN Nova to psal neználek. Zapomněl uvést, že CK se musí sama rozhodnout, zda využije ochrannou dobu ( §4 odst.1). V praxi to znamená, že např. na někoho, kdo má odlet v červenci (a zájezd se bude konat) ji nevyužije a od těch, kteří nebudou chtít cestovat si v klidu vybere storno poplatek. V těchto případech by byla CK "na hlavu" využít ochranou dobu.

Další nesmyslem je, že píše "jsou cestovní kanceláře povinné jako náhradu za zájezd, který se neuskutečnil, nabídnout zájezd ve stejné hodnotě a srovnatelné kvalitě". §6 odst1 hovoří pouze o stejné kvalitě, nikoliv o stejné ceně. Těch nesmyslů je tam ale více. Lepší výklad je na stránce MMR ČR, které bylo předkladatelem zákona.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek

Tak...nyní jsem se dovolala bez problémů do Blue Style, a chtěla ověřit, v jaké fázi je moje storno, vratka, kdy dojdou peníze na účet..ve verzi, která mi byla napsána do mailu je 5 pracovních dnů, ale slečna mi sdělila, že využijí zákonné varianty dní 14, na které mají CK právo. Každý nechť si obrázek udělá sám. Samozřejmě v mailu už smlouvu nemám, přílohy zmizely se stornem.

Jano, přesně tak to chápu taky. Máme odlet v srpnu doplatek v červnu, chtěla jsem počkat až do toho června, jaká bude situace, ale při současném stavu asi raději hned stornuji. Když totiž budu čekat a nebudu chtít letět, budu muset zájezd doplatit, pokud nechci přijít skoro o celou zálohu a to fakt nechci. Moc mě mrzí, že poslanci zákon z původní celé zálohy změnily na jen těch 10% ze storna.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Reagovat na příspěvek...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

O nás

Staň se turistou a sdílej své zážitky s ostatními! Komunitní projekt Turistou.cz je určen všem milovníkům nejen turistiky, ale obecně všem kdo rádi objevují a poznávají nová místa převážně v České republice.

Co zde najdete?

Především tipy, kam se vydat na výlety. Ať už jde o hrady, zámky či zříceniny... turistické trasy a netradiční místa, která zatím zná jen pár vyvolených. Komunita přidává nejen popisy míst, ale především osobní zkušenosti.

Jak se mohu připojit?

Patříte mezi vášnivé turisty či jen občasné víkendové výletníky? V obou případech se můžete během pár vteřin registrovat a přidávat své postřehy ze všech Čech, Moravy i Slezska. Každý je zde vítán!

Potřebujete poradit?

Pokud máte problém či dotaz napište na:

  • Bud@turistou.cz
  • ×
    ×
    • Vytvořit...